Derfor skaber virtuelle præsentationer vækst

maj 15, 2021

Derfor skaber virtuelle præsentationer vækst – og derfor skal du benytte dig af dem

Der er ingen tvivl om, at virtuelle præsentationer booster virksomheders online tilstedeværelse. SEO, Google tilstedeværelse og brugernes mulighed for at danne sig et indtryk af din virksomhed på afstand er klart vigtige årsager. Men det seneste år har også vist os, hvorfor virtuelle præsentationer er kommet for at blive.

 

Usikre tider skaber behov for innovative, digitale løsninger.

Covid-19 har i den grad vist, at det globale samfund er udfordret og handel og forretningsmetoder skal gentænkes på ny. Og netop her oplever vi hos 360company, hvordan vores Virtuelle rundvisninger skaber øget vækst, nye innovative kunderelationer og ikke mindst salg for vores kunder – selv i en verden, der er lukket ned.

Virtuelle præsentationer giver din virksomhed mulighed for at skille sig ud fra konkurrenterne og få øget opmærksomhed fra den kundegruppe, du ønsker at tiltrække. Men også mere end det – du får mulighed for at nedbryde afstand mellem dig og kunden, selvom I er adskilt af landegrænser.

Dine potentielle kunder får mulighed for at ”træde ind i rummet” og mærke atmosfæren, komme helt tæt på dine produkter eller danne sig et indtryk af et konferencelokale og fx planlægge settings, selvom de endnu ikke har set rummet fysisk.

Det åbner altså op for et salg, selvom dine potentielle kunder ikke har været fysisk til stede i din virksomhed.

De virtuelle præsentationer kan dog ikke erstatte vores sanser, men tilbyder en unik mulighed for kunden, der kan udforske produkter og varer helt tæt på. Vælger du at tilkøbe fx visning af produkter i webshop, kan dine kunder nemt og hurtigt få alle relevante informationer om varen som fx pris, dimensioner, størrelser mm., som kan øge trygheden hos kunden ift. købet.

 

Integration af Virtuelle præsentationer på din hjemmeside

Virtuelle præsentationer kan nemt integreres på din hjemmeside. Det øger engagementet og ikke mindst oplevelsen. Du imødekommer altså kravet om at skabe et oplevelsesrigt køb, som kunden ofte kræver.

Du har tilmed styring med skærmstørrelserne, opløsningen og en række andre tekniske specifikationer, der gør oplevelsen endnu bedre for kunden og brugeren.

Derudover kan præsentationerne nemt tilføjes til din Google virksomhedsfortegnelse og deles og integreres på dine sociale medier. Alt sammen metoder, der øger engagementet, algoritmen og dermed får dig op i søgninger og eksponeringer. Ønsker du at sende den virtuelle præsentation i en mail til en potentiel kunde – ja, så er det også en mulighed.

Teknologien gør det nemt for brugerne at tilgå den Virtuelle præsentation på deres computer og laptops, men også på deres smartphones og tablets, hvor en stor del af trafikken kommer fra.

Du skaber et rum, der er nemt at træde ind, nemt at bruge og på mange områder er tillidsvækkende og troværdigt.

 

Teknologi, der kan betale sig

Det kan lyde dyrt. Det ved vi godt. Alt, der starter med 3D, lyder i udgangspunktet dyrt. Men teknologien har udviklet sig markant de seneste 10 år med stor fordel for dig som kunde. Det giver dig en række muligheder når du skal beslutte, hvad der passer til dit behov.

 Tænker man samtidig på, hvilke muligheder det skaber for din virksomhed for at nedbryde afstand, skabe trygge rum og oplevelser, der giver instant adgang til din virksomhed, ja – så er prisen i besparelser på fx transport og tid næsten ikke til at omregne.

Og husk: Virksomheder, der udnytter det store online potentiale til fulde, har en bedre forventet vækst på både den korte og lange bane.